Platform Terbaharu Untuk Jana Pendapatan

by - Thursday, February 08, 2018

 About Mau Kongsi

Platform Terbaharu Untuk Jana Pendapatan | Pada zaman sekarang,  kewujudan pelbagai jenis media sosial membuatkan banyak platform yang wujud dan menawarkan kepada warga media sosial untuk menjana pendapatan secara online hanya dengan kongsi artikel yang diberi. Maksudnya disini, korang kongsi artikel dan jika ada pembaca klik artikel tersebut maka korang akan mendapat ganjaran. Harga bergantung kepada tetapan oleh pemilik platform tersebut.

Kalau dulu kewujudan 8 ShareNuffnang dan Komli (yang ni sangat famous dalam kalangan blogger), sekarang Liniey nak kongsi mengenai satu platform yang lebih kurang sama dengan 8 share iaitu MauKongsi dot com. Tidak kira korang blogger ke bukan blogger, korang boleh gunakan kesempatan ni asalkan rajin share link artikel yang diberi dekat mana-mana laman sosial sama ada facebook, twitter, instagram dan sebagainya. Yang penting rajin tau, JANGAN MALAS! Liniey sendiri dah cuba guna platform ni, konon buat eksperimen dulu la. Kalau menjadi baru share kat korang. So, sekarang Liniey nak share mengenai Mau Kongsi.


  • Setiap satu artikel yang diberi oleh Mau Kongsi adalah bernilai Rm 10.00 dan satu unique views (UV) atau satu klik bernilai Rm 0.20. Ini bermakna, korang perlu dapatkan 50 unique views untuk dapat Rm 10.00. Masyukk tak? Ok la tu, bukan senang nak dapat duit dengan share artikel, sambil baring-baring, sambil membuang pun boleh hehe gurau-gurau...Oh ya! Unique views dikira berdasarkan visitor dari Malaysia sahaja. Apa yang menarik mengenai Mau Kongsi, platform yang disediakan sangat mudah untuk digunakan. Hanya dengan mendaftar guna Facebook je korang dah boleh mula buat duit. Step yang diberikan pun sangat mudah untuk korang follow.


 Dashboard Mau Kongsi

Kotak biru merupakan jumlah terkumpul duit korang, kotak kuning tu jumlah artikel yang korang dah share, kotak ungu tu Liniey tak berapa pasti, and kotak merah merupakan jumlah member Mau Kongsi setakat ini. Jadi, kalau korang nak jadi sebahagian daripada member Mau Kongsi, jom daftar sekarang. Liniey pun baru join Mau Kongsi iaitu pada 30 Januari 2018. Lepas je daftar Liniey terus pulun share artikel kat media sosial yang ada. Alhamdulillah, 04 Februari lepas Liniey dah boleh cash out. Bila cukup Rm 50.00 (250 UV) dan keatas korang dah boleh cash out tapi sebulan sekali sahaja la. Tunggu dalam beberapa hari, (paling lambat tujuh hari) duit akan dimasukkan ke dalam akaun bank yang korang daftarkan. Untuk kali pertama Liniey cash out hari Ahad, hari Selasa duit dah di bank in. Sementara tunggu duit masuk dalam akaun, korang boleh teruskan share artikel yang lain. Seperti yang korang tengok pada kotak biru tu adalah jumlah earning round kedua yang Liniey dah kumpul.

 Sharing Info Mau Kongsi

Gambar kat atas ni merupakan artikel yang mempunyai bilangan unique views yang banyak. Jadi, Liniey nak bagi tips kepada korang yang baru nak mula share artikel daripada Mau Kongsi. Berikut tips daripada Liniey:
  1. Korang fokus share artikel yang korang rasa ramai orang akan klik. Maksudnya, tajuk artikel tu boleh menarik ramai pembaca untuk membaca artikel tersebut. Pada masa yang sama, korang share jugak artikel yang available tu tapi fokus lebih sikit dekat artikel yang menarik minat pembaca. 
  2. Lepas dah share semua artikel yang available, korang fokus untuk share artikel yang hampir tamat tempoh. Korang boleh nampak kat sebelah kanan gambar artikel akan terpapar Ending soon. Haa apalagi. Share je dulu artikel yang nak expired tu, artikel yang baru biarkan dulu. 
  3. Apa nak buat kalau semua artikel yang available tu ending soon? Haa..yang ni kembali kepada tips nombor satu tadi. Faham tak?
  4. Last! Belanja Liniey lepas korang dah boleh cash out..eh takdelah. Cuak la tu.. Ok tu je tipsnya sebab Liniey pun baru jugak try Mau Kongsi ni. Try and error. If okay boleh teruskan guna, kalau tak okay kita gerak dulu..
Ok, selain Mau Kongsi yang Liniey dah bagitau ni dan juga 8 Share,  Nuffnang dan Komli, platform apa lagi yang korang tahu ia boleh menjana duit secara online? Mohan share dekat ruangan komen. Oh ya! Kalau korang rasa artikel ini bermanfaat, sila share di media sosial korang. Button share ada dekat bawah entri ini. Thank you!

You May Also Like

2 reader dah komen