CariCyber's Forum Review

by - Thursday, April 19, 2012


Assalamualaikum!!

Walaupun mood untuk mengupdated entry agak kureng  sejak kebelakangan ni tapi hari ni Liniey gagahkan jugak untuk mengadap blog ni sebab Liniey nak review sebuah forum yang diberi nama Forum CariCyber .Gerangan adminnya adalah Abg Lan aka MK Amin.Websites utama forum ni adalah http://caricyber.com iaitu sebuah website pengiklanan.Forum ni diwujudkan bertujuan membentuk komuniti online yang ingin berniaga,membeli,mencari maklumat dan sebagai salah satu ruangan sosial.
Untuk pengetahuan anda,forum ni baru sahaja dilancarkan. Nak tahu kan ciri-ciri forum ni?Cer tengok kat bawah..


1- Mesra SEO (Search Engine Optimization)

2- User Friendly

3- Powerful Profiles - Setiap ahli mendapat halaman profil di mana mereka boleh upload gambar profil, lihat notifications, membuat post di wall sendiri dan profile org lain dan boleh melihat perbincangan & komen terbaru daripada ahli forum yang lain.

4- Signature - Ahli boleh membuat signature untuk dipaparkan di bawah setiap post di ruangan discussion.

5- Sistem Notifications - Ahli boleh set notification sama ada melalui emel atau forum.

6- Internal Message - Ahli boleh hantar private message kepada ahli yang lain dan boleh add members dalam perbualan conversation tersebut.

7- Questions & Answers - Ahli boleh membuat discussion berbentuk pertanyaan dengan memilih tab 'Ask a Question' setelah menekan butang 'Start a New Discussion' di ruangan atas sidebar. Ahli boleh menentukan jawapan manakah yang beliau pilih antara jawapan yang diterima dari ahli lain.


So,apa tunggu lagi..Cepat-cepat la join erk..senang jer pon..Anda boleh login melalui akaun facebook, google, twitter ataupun openID.Klik SINI untuk ke forum tersebut!!

Psttt..( n,n ) 3 ruangan public chatroom (Blogger Chatroom, Sembang Bisnes, Umum) disediakan diforum ini.Walaubagaimanapun admin membenarkan user untuk membuka chatroom sendiri di samping "One on One" chat..Fungsi chat ini telah diintegrasikan dengan forum bermakna anda tidak perlu lagi login secara berasingan untuk menggunakannya..( n,n )..

You May Also Like

2 reader dah komen