Falling in Love With Fibox & Topsites

by - Tuesday, March 13, 2012




contest seo
                                     



Assalamualaikum w.b.t..
Apa khabar sayang sekalian..:PPertama sekali Liniey nak minta maaf sangat-sangat sebab lama tak update entry..Kalau ada pun hanya untuk join segmen or contest..Maaf yer..Err,tapi takpe la..Lagi  pun untuk entry kali ni agak panjang..haha.Hah,sebut pasal contest ni korang dah join ke belum Contest Seo : Cinta Kotak Fibox :x yg dianjurkan oleh Zhaf One dan si owner topsites Alan Emkay ..??Liniey tak join pun tapi kalau korang nak join korang klik jer banner kat atas tu ok.Nanti korang tau la macam mana cara nak join contest tu..
Lol kalau aku tak join pasai apa aku buat entry berkaitan ni..:-/??Aha,sebenarnya aku saja-saja jer nak cerita macam mana aku boleh jatuh cinta nga :x fibox dan topsites..Sekadar merancakkan lagi CONTEST SEO tu sambil promote sikit² contest tu..Nampaknya Zhaff nga abang Lan kena belanja Liniey sedozen Tutti Frutti la =P~ .Tak gitu Zhaff nga abang Lan ;)  ..Apa?Abang Lan tu sape pulak?Abang Lan tu Alan Emkay la..Alan Emkay tu abang Lan la..:))
Hah??Apakah SEO?Korang masih tak tahu erkk??Ok meh aku kasitau serba sedikit  yg aku jumpa kat SINI..SEO adalah ringkasan kepada Search Engine Optimization.Kalau bahasa mudahnya adalah cara untuk mengoptimumkan apa yang korang buat di blog korang supaya blog korang tersenarai di search engine seperti google, yahoo, bing dan lain-lain.Tujuan utama SEO bagi seorang blogger yang menggunakan teknik SEO adalah untuk mendapatkan trafik dari search engine. Kemudian baru berkaitan dengan page rank, eaning dan sebagainya. Tetapi tujuan utama adalah trafik dari search engine.Penting ke SEO ni??Pada blogger yang pentingkan trafik untuk ke blog mereka,Ya!!Dan paling kurang tahu basic-basic utama dalam SEO ini.Tapi bagi blogger yang berblogging sekadar diari, mengisi masa lapang, atau berblogging sekadar ada blog, SEO tidak begitu penting.

Ok berbalik kepada fibox dan topsites ni..Korang tak kenal apa itu fibox??Hah..tak kenal??Tak pernah langsung tengok rupa fibox..:-???Hmm,takpe² kalau korang nak tengok rupa fibox korang tengok printscreen yang aku kasi tu..Kalau nak tengok yang real punya korang klik naa..
                                                               

Ceritanya begini=))..Errkk lawak ker:-S..Ok ok serious!!:-w 
Semasa aku tengah updated blog aku pun terfikir la nak masukkan shoutbox kat dalam blog aku.Biar boleh bagi orang tinggalkan jejak dia kat dalam blog aku ke apa kan..Aku pun google la then aku terjumpa incik Fibox ni..Tengok jer word FIBOX tu hati aku terus terpaut dan tangan-tangan mula gatal untuk mengklik word tu..:))..Ok akhirnya aku jumpa la dan aku nampak manusia-manusia tengah chat secara live kat situ..Whoaa..Best kan..Aku pun cuba la menyibukkan diri..Erkk,manusia tu siapakah gerangannya..?Ok pertama kali mata aku menatap fibox orang yang first aku kenal adalah Umi, Farah,Ikaa dan Syada..Aku pun tegur diorang cam biasa la..Aku tanya tengah buat apa..and aku masih ingat Farah jawab tengah buat cerdik =))..Erkk ok²..Takkan buat bodoh lak Farah kan² =))..Mula-mula aku masuk diorang dah buat aku gelakk!!Haha..Dan dari situ lah jugak aku kenal abang Lan,Merah,Abg Mal, Rexon dan Faizz  .!!Ok stop gelak!!Aku nak bagitau kenapa aku suka sangat kat fibox ni..Aku suka kat fibox sebab aku tertarik dengan cirinya yang lebih ringan dan senang loading..Dan paling aku suka fibox membolehkan kita tau berapa orang yang tengah online dan siapa yang tengah online dan orang yang terjah blog kita time tu..Best kan!!Akhirnya aku telah membuat keputusan untuk memasukkan fibox ke dalam blog aku.

Bermula malam itu,esok,lusa dan seterusnya aku duk lepak situ je..Pasal apa??Pasal aku sudah jatuh hati nga fibox la:">..So,korang jangan pelik yer kalau aku cakap nak away or out dari fibox tapi aku still lagi ada disitu erkk.Ni satu lagi awat aku duk asyik erkk² jer..Sebenarnya aku pun tak tau sape yang mulakan wabak tu.Aku cuma terkena serangan virusnya je..:DSo,kalau ada yang ingat itu aku punya trademark lupakan..Tapi kalau trademark ni <>====== aku punya..Korang jangan =; pandai² nak ciplak tau ..Nanti i babab u bak kata Solehah budak pink tu :)).

Hmm..macam mana pulak aku boleh kenal nga topsites yer..:-/?Ok,nak dijadikan cerita masa aku duk chat kat fibox nga Umi,Farah,Ikaa then aku perasan la yang diorang ajak geng diorang p topsites..Apa itu topsites??Apa pekdahnya topsites?Korang tanya la sendiri nga abg Lan :-bd..Err,tapi camne aku boleh terperangkap dalam topsites ni:((..erkk,nangis lak dah..Ok sambung balik citer tu..Aku pun menyibuk la jugak p topsites..Bila aku masuk jer dalam topsites tu mata aku terus kat group chat..Kiranya aku tak tau rupa topsites camne terus aku chat kat situ..=)) Pastu tetiba ada mamat tegur aku kat chat tu..Siapa??
Rupanya si owner topsites la abang Lan tu:)..Aha,so tetiba abg Lan suruh aku join topsites..Erkk,masa tu aku pelik sebab aku tak tau apa² and aku pun tanya ni bukan dah join ke:-S..??Ok nak dipendekkan cerita maksud abang Lan yang join tu sebenarnya kita daftar blog kita kat topsites tu..Korang nak join jugak erkk?P sini Join n isi form tu..Kalau nak tau lebih lanjut tanya abang Lan sendiri naa:-c..Mula-mula aku join secara terpaksa walaupun abang Lan tak paksa:P..Ya la,sebab aku rasa serba salah pulak kalau aku tak join..Sebab apa??Aku pun tak tau sebab apa..Sorry abang Lan naa:D..Tapi tu sekejap jer bila aku tau faedahnya aku rasa lega la=))..Kat topsites pun ada tempat chat jugak dan yang paling aku suka ada tempat private chat..Sebab tu aku suka singgah kat topsites..Nasib baik topsites ada masukkan fibox live kat dalam tu..Besar pun besar daripada yang ori..Hmm,tapi tu dulu la..sekarang ni aku jarang dah p topsites..Kenapa??Jangan ditanya kenapa..!!Kat topsites jugaklah aku kenal dengan Solehah budak pink!!Thanks Solehah sebab sudi kongsi masalah dengan Liniey..Uwaaaa terharu tau:((..!!Ok pic kat bawah tu la yang aku maksudkan..Boleh chat kat topsites dan boleh chat jugak kat fibox..Nak tengok yang real punya korang klik jer pic tu k.

BlogWalkingcontest seo



Hampir dua bulan aku mengenali fibox dan dalam dua bulan tu jugak la selain yang aku kenal kat atas tu aku mengenali insan yg biasanya suka melepak kat fibox..Antaranya ==========>  Sandra,Kaka Yana,Kak Deq, Ieja,Dwi,,Justlye,Fikryz,Rusydi,Darklock's,Nabeel,Mira,GengGomoFm@Kubi,
Suebee,Kak Naqiah,Kak Zai,Gadis,Aimi,Misz Nad,Zhaff,WNG,Eyra dan boy..Korang memang buat Liniey ======>=))..Aha..Walaupun Eyra nga boy ni Liniey baru kenal tapi diorang ni jugak ========> 8-}dan ========>=))..Tak dilupakan jugak kepada kak Fiza dan Nad ;;)..Liniey sangat bersyukur dapat kenal dengan korang semua....Nad,walaupun Nad jarang kat fibox or memang tak join pun fibox tapi Liniey tetap akan ingat Nad sampai bila²..

*Mood sedih sat*:(Tapi kadangkala dalam gelak tawa tentu ada suka duka kan!!Tak dinafikan semua itu..Ya!! Kadang kala Liniey terfikir kenapa semua ini perlu terjadi..!!Tapi bila fikir balik itulah dugaan yang perlu ditempuhi..Liniey akui Liniey juga bukan yang terbaik..Mungkin Liniey pun ada buat salah..Manusia takkan sempurna kan..!!Di kesempatan ini Liniey juga ingin memohon maaf jika Liniey telah membuat korang terasa dengan kata² yang telah Liniey ucapkan yang mungkin Liniey tak sedari itu membuatkan korang terluka..Kadang² memaafkan lebih baik daripada menyalahkan..Memaafkan lebih baik daripada berdendam..Walau apa yang berlaku hadapinya dengan senyuman:)..<>===== suka dengan ayat tu!!Ni pun sama =====>Kadang-kadang kita tak sedar orang yang kita tak peduli sayang sangat kat kita..Kadang-kadang kita tak sedar,kita terlampau sayang kat orang tu sedangkan dia selalu sakitkan hati kita..(saja share)..:D

Ok ucapan terakhir,*xleh blah punya ayat Liniey berharap sangat yang kita bukan saja kenal kat alam maya tapi juga dapat kenal kat alam realiti..8->..Mana la tau ada jodoh dan panjang umur bertemu jugak kita semua..Yer dakk!!>:D<.Ok!!Sampai disini sajalah coretanku setelah berkurun lamanya menaip entry ini <>===== ada unsur penipuan disitu:D..Thanks for being my friend!!!


Terimalah lagu daripada kumpulan Dehearty-Kau Hadir dan Liniey Shila-Memori Tercipta..Hayatilah bait² lirik lagu ini;;)..
 *Dah jatuh cinta nga lagu ni:x




                                           



P/s: Sorry if ada nama yang tak disebut...Maybe memori otakku time ni terlupa lak..Papai semua:-h..



You May Also Like

27 reader dah komen